משלוח עד הדלת חינם מעל ₪300
ההזמנה אצלך 2-5 ימי עסקים

איך בוחרים קונספט עיצובי לקירות?

קירות הבית אינם רק מבנה שקובע את גודל החלל, הם יכולים לקבוע את האווירה של כל מה שמתרחש בתוכו. לכן, אנשים משקיעים מאמצים רבים בבחירת הצבעים הנכונים לקיר והטקסטורה שתתאים לו, ותולים תמונות וקישוטים. היום, אפשר ליצור שינוי של כל חלל בעזרת מדבקות לקיר, כאשר השלב הראשון להתחלת העיצוב הוא בחירת הקונספט העיצובי.

איך תבחרו את הקונספט המתאים לקיר?

בחירת הקונספט העיצובי המתאים לקירות תהיה השלב הראשון ביצירת עיצוב החלל. האפשרויות העיצוביות הן אינסופיות, ולכן יש להבין מהם המרכיבים המשפיעים על העיצוב והופכים כל מקום ליחיד ומיוחד:

  • מהו החלל אותו מעצבים – ישנו הבדל בין חלל עסקי לחלל פרטי, וגם ביניהם ישנם הבדלים רבים. במקרה של חלל עסקי, יש להתייחס אל הלקוחות שיראו אותו, איזה רושם ירצה בעל המקום להשאיר וגם לחשוב מה נהוג בתחום זה מבחינת העיצוב. במקרה של חלל פרטי, ישנו הבדל בין עיצוב החלל המרכזי של הבית לבין עיצוב החדרים הפרטיים, וכאן פעמים רבות ייקבע העיצוב על פי טעמו של בעל החדר.
  • מהן ההעדפות העיצוביות של החיים בחלל – האנשים המתגוררים בחלל יכולים לעצב אותו על פי ראות עיניהם. כך אפשר לראות כי קירות של חדרי ילדים יכולים להיות מעוצבים בעזרת מדבקות לקיר שיוצרות סביבה אהובה עליהם או שיש בהן דמויות מוערצות. במקרה של עיצוב החללים המרכזיים של הבית כמו למשל הסלון והמטבח, הבחירה העיצובית תהיה לרוב של המבוגרים החיים במקום, ועל פי ההחלטה מהו הסגנון שגורם להם לחוש בנוח במקום.
  • אילו מגבלות ישנן במקום – לעתים ישנן מגבלות של המקום אשר קובעות כיצד יעוצב הקיר. למשל, במקרה של קיר צר, ההחלטה שיכולה להתקבל היא לעצב אותו כך שתיווצר תחושה של הגדלת החלל.

אילו צבעים מתאימים לכל חלל?

הקונספט העיצובי יקבע את הצבעים אשר יובילו בקיר. גם בשימוש בטפטים, כדאי לבחור את הצבעים הנבחרים לפני חיפוש המדבקה עצמה, וזאת בשל המגוון הרחב הקיים היום. בעת בחירת קונספט עיצובי לקיר אפשר לראות שיש עיצובים המתאימים יותר לחללים מסוימים על פני העיצובים האחרים הקיימים.

באופן כללי, אפשר לומר כי ישנו הבדל בין עיצוב של חדר ילדים לבין עיצוב של חדר הסלון או לבין עיצוב מסעדה. לכל אזור ישנם צבעים שיתאימו לו יותר, וגם כאן אפשר לקבוע לצאת מגבולות העיצובים המוכרים וכי השמיים הם הגבול. הבחירה של הצבעים תתבצע לרוב על פי האהבה האישית של החיים במקום, על פי השפעת הצבעים (למשל, צבעים בוהקים וחזקים יכולים להעלות את האנרגיה ולכן לא תמיד יתאימו לחדר ילדים בו אמורים גם לישון, אך כן יתאימו לחדר משחקים) וגורם נוסף שישפיע על הצבעים יהיה מה שמקובל, וזאת במיוחד במקומות עסקיים אליהם מגיע קהל לקוחות.

איזה סוג טפט מתאים לכל חדר בבית?

אפשר לחלק את סוגי הטפטים על פי ההתאמה שלהם לחללים השונים של הבית. כך, למשל, אפשר למצוא שלל מדבקות מעוצבות למטבח. חלקן יתאימו לחידוש הקרמיקה, חלקן יתאימו לארונות ויעניקו מראה חדש לחלוטין, וחלקן יהיו על הקיר וייצרו את האווירה הייחודית אותה בני הבית רוצים ליצור במקום.

במקרה של סלון ושל חללים מרכזיים, האפשרויות הן בלתי מוגבלות והשיקול איזה קונספט מתאים ביותר יהיה אישי מאד, וקשור לסגנון של מי שמתגורר בבית. למשל, אפשר ליצור בסלון תחושה של קיר תלת ממדי למי שמעוניין לחיות בסביבה יצירתית, ואפשר לבחור בטפט אשר יעניק דווקא אווירה רגועה ויהפוך אותו למקום שכיף לנוח בו. היום, בזכות שלל מדבקות הקיר הקיימות, אפשר לבחור לכל חלל את הקונספט המתאים לו ביותר וליצור את השינוי במהירות ובקלות.